Sola Gratia - radio e-misij@ Baptističke crkve Čakovec
Vrijeme emitiranja: Nedjeljom u 9:00 sati, 'Radio 1 Čakovec' (105,6 MHz)
Naziv poruke: (BE)SMISAO BOŽIĆA
Poruka je emitirana: 22.12.2024.
(BE)SMISAO BOŽIĆA
Nakon
dva dana putovanja bez stajanja, zajedno s ostalih 1.500 putnika naguranih u
teretne vagone, poznati bečki psihijatar i otac Logo terapije Viktor Frankl
stigao je u Auschwitz. Nakon što je pri izlasku iz vagona postrojavanjem izbjegao lijevu stranu koja je polovicu
putnika odmah odvela u plinske komore, Viktor je svoj kofer, svoju odjeću i
svoju nedovršenu knjigu morao ostaviti na gomili ostavljenih stvari. Kada je obukao logorsko odijelo s brojem 119.104 u džepu je pronašao stih
iz 5. Knjige Mojsijeve koji glasi:
'Čuj
Izraele! Jahve je Bog naš Jahve je jedan! Zato ljubi Jahvu, Boga svoga, svim srcem svojim, svom dušom svojom i svom snagom svojom.'
U tri godine provedene u različitim logorima, od 1942. do 1945. Viktor je izgubio oca, majku, brata i ženu. Preživjevši holokaust 1946. godine odmah izdaje knjigu pod nazivom 'Čovjek u potrazi za smislom' u kojoj iznosi svoja osnovna uvjerenja po kojima 'nije čovjek taj koji postavlja pitanja kroz život nego je život taj koji postavlja pitanja. Čovjek kroz život na postavljena pitanja pronalazi ili ne pronalazi odgovore odnosno smisao.' Prema Viktoru ključna pitanja u životu nisu TKO? KAKO? ili KOME KOLIKO nego ZAŠTO? Ne ŠTO mi se događa već ZAŠTO mi se događa to što mi se događa?
Prolazeći i svjedočeći najtamnijim, najokrutnijim trenucima ljudske povijesti Viktor Emil Frankl dolazi do uvjerenja da beznadnost, besciljnost, besmisao stvara prazninu i neurozu odnosno nemir, nemir kojeg čovjek nastoji smiriti na mnoge načine.
Ima li život smisao? Ima li nepravda smisao? Ima li patnja i bol smisao? Ima li smisla unašati smisao u nešto što samo po sebi nema krajnji, dublji smisao? Ima li smrt smisao? Viktor Frankl smatra da pronađeni smisao pobjeđuje sve! Viktor Frankl bio je čovjek koji je cijenio doprinos vjere, ali on nije prihvaćao isključivost. O isključivosti u svojoj knjizi 'Liječnik i duša' zapisao je, citat: "Dokle god nam apsolutna istina nije dostupna, moramo se zadovoljiti time da relativna istina korigira jedna drugu"[1]
Kako je Frankl razumio Izaiju 53. poglavlje? Kako je razumio riječ Logos, Riječ, Razum iz Ivana 1:1? Je li logos, za oca logoterapije značio samo smisao, ili je Logos istovremeno za njega bio i Svjetlo, Život, Mesija, Utjelovljeni Bog? Kako je razumio Onoga koji je Pilatu rekao:
'Ja sam se zato rodio i zato došao na svijet da svjedočim za istinu. Svatko tko je prijatelj istine sluša moj glas?'[2]
Hodajući ovom zemljom, čineći čuda i učeći Isus je jednom prilikom rekao:
'Ja sam svijetlo svijeta. Tko mene slijedi, sigurno neće hodati po tami, nego će imati svjetlo koje vodi u život. Ti svjedočiš sam za sebe – rekoše mu farizeji – tvoje svjedočanstvo nije vjerodostojno. Iako ja svjedočim sam za se – moje je svjedočanstvo vjerodostojno, jer znam ODAKLE SAM DOŠAO i KAMO IDEM.'
Isus samouvjereno tvrdi da zna odakle je došao, da zna svoje pravo porijeklo! Kada imam priliku ozbiljnije razgovarati s ljudima obavezno ih pitam kako se zvao njihov tata, djed, pradjed – to uglavnom znamo, čukundjed rijetki, dalje od toga gotovo nitko. Kada bismo bili svjesni koliko će nas ljudi brzo zaboraviti nakon što odemo s ovoga svijeta prestali bi im se dokazivati i više se i iskrenije pitati upravo ta osnova, temeljna pitanja: ODAKLE SAM DOŠAO i KAMO IDEM?
Prije Betlehema, prije rođenja točnije utjelovljenja Isus je uživao savršeno jedinstvo, zajedništvo, savršenu ljubav, povjerenje, skladnost koje je vladalo i koje vlada između Boga Oca, Boga sina i Boga Duha Svetoga. Već u Starome zavjetu čitamo da je Trojedini Bog rekao: 'Načinimo čovjeka na svoju sliku, sebi slična.' U postanku čitamo da je Trojedini Bog 'šetao s čovjekom po vrtu za vrijeme dnevnog povjetarca.'
Da bi pomogli u razumijevanju onoga što nadilazi ljudsko razumijevanje, da bi pomogli u razumijevanju kako je svemogući, sveprisutni, sveznajući, stvoritelj svega, neizmjerljivi Bog postao čovjekom, teolozi govore o ONTOLOŠKOM i EKONOMSKOM Trojstvu. Ontološko Trojstvo razmatra Trojstvo unutar sebe. Istobitni, istovječni, istovoljni, istoštovani Otac, Sin i Duh Sveti su jedno u savršenom jedinstvu, u savršenom odnosu ljubavi, mira i povjerenja.
Dok ONTOLOŠKO Trojstvo razmatra Trojstvo unutar sebe, EKONOMSKO Trojstvo razmatra, proučava Trojstvo prema van, prema čovjeku, prema izgubljenom čovjeku. Ekonomsko trojstvo govori o Božjem planu otkupljenja čovjeka i čovječanstva.
U EKONOMSKOM TROJSTVU Otac, Sin i Duh Sveti su i dalje jednaki po svojoj naravi ali imaju drugačiju zadaću u spašavanju čovjeka, u pozivanju čovjeka u taj izgubljeni vrt u kojem su nekada šetali za vrijeme dnevnog povjetarca.
Isus dakle zna ODAKLE je DOŠAO. Već kao dječak jasno je rekao svojim zemaljskim roditeljima: 'Pa zašto ste me tražili – zar niste znali da ja moram biti u kući Oca svoga?'[3] Badnjak, Božić je obiteljski blagdan jer se sjećamo ispunjenja plana proširenja obitelji. Božja ljubav je u svojoj naravi difuzne, raspršujuće naravi. Bog stvara prilike, dopušta neprilike i istina je 'nije čovjek taj koji postavlja pitanja kroz život nego je život taj koji postavlja pitanja. Čovjek kroz život na postavljena pitanja pronalazi ili ne pronalazi odgovore.'
ISUS ZNA ODAKLE i On zna ZAŠTO JE DOŠAO. On sam jasno odgovara na to duboko ZAŠTO pitanje. Evanđelist Luka je u 19:10 zapisao Njegove riječi: 'Da, Sin Čovječji došao je da traži i da spasi ono što je izgubljeno!'
Vidite, Isus nije došao na ovaj svijet da uspostavi blagdane već da umre na križu za grijehe cijelog svijeta i ponudi ruku pomirenja, da pozove čovjeka u taj izgubljeni skladni odnos ljubavi, mira i povjerenja. Bog je jedini izvor i još uvijek drži monopol nad ljubavlju i mirom jasno je Pismo. Nedavno sam s nekoliko branitelja posjetio Muzej Domovinskog rata blizu Karlovca gdje je netko u Knjigu dojmova točno zapisao: 'Nema Krista, nema mira.'
Nakon rođenja u Betlehemu i savršeno proživljenog života Isus je bio lažno optužen, uhićen te na osnovu izjava lažnih svjedoka nepravedno osuđen na križ. Na križu je On pravedan umro za nas nepravedne da bi nas opravdao, spasio, vratio u zajedništvo s Bogom. Na križu su se susrele i rukovale pomirile Božja pravda i Božja ljubav. Križ govori o pravednom oproštenju jer je Isus dragovoljno iz ljubavi DOŠAO da TRAŽI i SPASI ono što je izgubljeno.
Nakon križa, Isus je bio položen u hladni i tamni grob iz kojeg je treći dan uskrsnuo. Uskrsnuće, potraga za tijelom koja već traje više od 2.000 godina, je dokaz da je Isus od Boga došao i da se Bogu se vratio!
Kako je sa mnom, kako je s tobom, kako je s nama? Pronaći ne smisao, pronaći Onoga koji jedini može opravdati našu prošlost, dati nam snagu i smisao za sadašnjost, te sigurnu nadu za budućnost i vječnost nije nimalo jednostavno.
Mudri Salomon koji je odrastao kod vjernog oca kralja Davida prvo je vjerovao, odlutao, vratio se i na kraju zapisao:
'O kako mučnu zadaću Bog dade sinovima ljudskim.'
Jesmo li riješili životnu domaću zadaću. Znamo li odakle dolazimo i kamo idemo?
dr. Damir Pintarić, pastor BC 'Betanija' Čakovec.
© 2002. - 2024. Sva prava pridržana.