Sola Gratia - radio e-misij@ Baptističke crkve Čakovec

Vrijeme emitiranja: Nedjeljom u 9:00 sati, 'Radio 1 Čakovec' (105,6 MHz)

Naziv poruke: UMOR I ODMOR

Poruka je emitirana: 27.6.2021.

JARAM I ODMOR

Gužve na granicama, kilometarske kolone na autocestama prema moru, gužve kod trajekata, krcate zračne luke pokazuju nam da živimo u svijetu i vremenu prepunom umornih ljudi.

Nerijetko se događa da ljudi odu na odmor, a vraćaju se umorniji nego što su otišli. Da bismo odmorili tijelo, ponekad je potrebno samo odspavati malo više, odmarati nekoliko dana, dobro pojesti i tijelo se odmori, regenerira. No, kako odmoriti dušu?  Kako odmoriti duh ? Kako odmoriti tog unutarnjeg umornog i iscrpljenog čovjeka?

Odmor je nešto što je Bog oduvijek namijenio i zamislio za čovjeka. Na samome početku Biblije čitamo, da nakon što je Bog stvarao svijet šest dana, dajući primjer čovjeku, Bog je sedmi dan stao i odmorio;

"I sedmog dana dovrši svoje djelo koje učini i POČINU u sedmi dan od svega dijela koje učini", Postanak 2:2.

Kasnije, Bog Zakonom određuje dan subotnji, po kojem čovjek nije smio raditi, već je cijeli dan morao provesti sa svojim Bogom i sa svojom obitelji. To je 4. Božja zapovijed koja kaže :

" Šest dana radi i obavljaj sav svoj posao, a sedmog dana je subota  POČINAK posvećen Jahvi – Bogu", Izlazak 20:10.

Pored subote, Bog je svom starozavjetnom narodu Izraelu odredio određene praznike, dane kako bi se čovjek odmarao. Tako su npr. blagdan Pasha i blagdan Beskvasnih kruhova zajedno trajali punih osam dana obaveznog odmora.

Mir, počinak, pauza, odmor, je nešto što je Bog oduvijek namijenio i zamislio za čovjeka. Isus, Bogo-čovjek,  najbolje zna i najbolje razumije što je čovjeku potrebno. Isus je živio, hodao, djelovao u ovome palom, prašnjavome i umornome svijetu. U Novome zavjetu čitamo da je često odlazio nasamo, na samotna mjesta te da je učenike učio isto. Čovjek mora naučiti stati. Mi ne možemo zaustaviti sve brži svijet oko nas, ali mi moramo naučiti zaustaviti sebe.

U evanđelju po Mateju, u 11. poglavlju, Isus poziva k sebi sve one koji su umorni i opterećeni i daje jasne, precizne upute o tome kako pronaći pravi odmor, odmor iznutra, odmor duše, odmor tog unutarnjeg, umornog i iscrpljenog čovjeka. Poslušajmo taj poznati poziv;

"Dođite k meni svi koji ste umorni i opterećeni, i ja ću vas okrijepiti. Uzmite jaram moj na se i učite od mene, jer sam krotka i ponizna srca. Tako ćete naći pokoj svojim dušama, jer jaram je moj sladak a breme je moje lako" (Mat 11: 28-30).

'UZMITE JARAM moj na se!'

Vjerujem da znate, posebno vi stariji slušatelji, što je jaram. Jaram se  stavljao na vrat životinja koje su vukle zaprežna kola. Jaram se u Isusovo vrijeme izrađivao za dvoje. Govoreći o jarmu, Isus ovdje zapravo govori o poslušnosti, o svetosti. Da, poštovani slušatelju, pravog, unutarnjeg, duševnog mira i istinskog odmora nema bez poslušnosti Bogu, bez poslušnosti Njegovoj Riječi, bez usklađivanja svoje volje s Božjom voljom, kako to učimo iz Oče naša.

Kada opterećena osoba dođe Isusu Kristu i stavi jaram Njegov na sebe, tada Isus zajedno s tom osobom vuče teret nimalo laganog i nimalo jednostavnog života, a to svakako podrazumijeva, obzirom da imamo Isusov jaram na sebi, da mi ne možemo lijevo kada Isus ide desno. To podrazumijeva da mi ne možemo desno kada Isus krene lijevo. Mi moramo stati kada On stane! Mi moramo krenuti kada On to kaže! Mi moramo hodati u korak s njim, što će reći, da mi moramo živjeti u poslušnosti Svetome pismu, a to podrazumijeva čitanje, studiranje Svetoga Pisma i otkrivanje Njegove volje. Ne možemo biti poslušni ako ne znamo čemu biti poslušni. Riječi kršćanin, vjernik i učenik su sinonimi u Novome zavjetu.

Nažalost, ne rijetko se događa da osoba dolazi Isusu, moli se, odlazi u crkvu, odlazi na raznorazna hodočašća, ali pravog istinskog mira i unutarnjeg odmora ne nalazi. Nakon kratkotrajnog osjećaja mira ponovno prevladava taj stari nemir. Zašto? Jer nema poslušnosti, jer nema svetosti, jer je osoba u raskoraku s Božjom voljom koja je savršena i najbolja za svakoga od nas. Božja Riječ je jasna : 

“Ali opaki su poput mora uzburkanog, koje se ne može smiriti, valovi mu     mulj i blato izmeću. Nema mira grešnicima! govori Bog moj“, Izaija 57:20.

Biblija, Riječ Božja govori o drvenom, laganom, slatkom jarmu kojeg izrađuje i nudi Tesar iz Nazareta, ali Biblija govori i o teškom, grubom, željeznom jarmu o kojem piše prorok Jeremija. 

U vremenu kada se Izrael udaljio od svoga Boga, u trenutku kada su lažni proroci obmanjivali narod i nudili im mir, spokoj, odmor i blagostanje bez istinske poslušnosti, bez traženja i ispunjavanja Božje volje, Bog se objavio proroku Jeremiji i rekao slijedeće, Jeremija 28:14:

'Ovako govori Jahve nad vojskama: željezni ću jaram staviti oko vrata svih ovih naroda..'

Bob Dylan  jedan je od onih koji su shvatili da 'you have to serve somebody', 'moraš nekome služiti', nečiji jaram na kraju ipak moraš nositi, jer čovjekova sloboda je relativna a ne apsolutna, kako bi to rekao Augustin.

Isus iz Nazareta bio je tesar, koji je od svog oca Josipa učio Toru i tesarski zanat. Obzirom na tko je bio i ostao, mi možemo pretpostaviti da je Isus izrađivao najbolje, najpreciznije, najlakše jarmove u svoje vrijeme. 

Isus čovjeku nudi pauzu, odmor u radu i mir u nemiru. Isus čovjeku nudi 'bonacu u oluji', ali u toj ponudi uključena je poslušnost. Zašto? Zato da bi čovjeka ograničio? Zato da bi čovjeku nešto oduzeo?  Ne. Isus nikada ne uzima, On uvijek samo daje. Isus traži od čovjeka poslušnost, zato jer zna da se pravi unutarnji mir i odmor ne nalaze u samoostvarenju već u otkrivanju i ispunjavanju Božje volje, u uzimanju i stavljanju na sebe tog laganog i slatkog jarma.

Poštovani slušatelju, ako si već umoran od svega, ako više nemaš snage za život, ako si se vratio s odmora umoran, dođi k Isusu onakav kakav jesi. Skini željezni a uzmi i stavi na sebe drveni, lagani, slatki jaram Tesara iz Nazareta. 

Kako? Na koji način? 

Čitaj, proučavaj Bibliju i trudi se živjeti prema njoj, tada ćeš razumjeti i iskusiti 'bonacu u oluji.'

p. Damir Pintarić

© 2003-2021. Sva prava pridržana.